Očkovací centrum Děčín

Důležité telefony
Informační linka očkovacího místa 705 693 467 Krajská linka pro seniory 800 876 011 Změna rezervovaného termínu Volejte prosím pouze v pracovní dny 8 - 12 h. 705 693 467

Žádáme občany o dodržování objednaných časů.

Očkování dětí ve věku 12 – 15 let probíhá na příjmové ambulanci Dětského a dorostového oddělení Nemocnice Děčín, budova E, vždy v pátek od 8 do 12 hodin.

Provozní doba

Provozní doba do konce ledna
PO 24. 1.8:00 - 12:00
ÚT 25. 1.zavřeno
ST 26. 1.8:00 - 12:00
ČT 27. 1.8:00 - 12:00
28. 1.8:00 - 12:00
SO 29. 1.9:00 - 11:00
NE 30. 1.zavřeno
PO 31. 1.8:00 - 12:00
Provozní doba v únoru
ÚT 8:00 - 12:00
ČT 8:00 - 16:00pauza na oběd 12:00 - 12:30
SO 8:00 - 16:00pauza na oběd 12:00 - 12:30

Provozní doba v únoru se může měnit, očkovací centrum bude reagovat na aktuální poptávku. Sledujte prosím aktuální stav.

Pro urychlení procesu očkování doporučujeme přijít už s vyplněným dotazníkem. Pozor, dotazník je potřeba vyplnit i před druhou i třetí dávkou očkování! Pokud nemáte možnost si ho vytisknout a vyplnit doma, nevadí, lze ho získat a vyplnit samozřejmě i přímo na místě. Vytváří se tím ale zbytečné fronty.

III. dávka očkování

Registraci na POSILOVACÍ DÁVKU si můžete vytvořit i ze své původní registrace na dávku první. Pro vstup do své původní registrace použijte dlaždici „Správa registrace“ na https://crs.mzcr.cz. Nárok na posilovací dávku vzniká různě v závislosti na použité vakcíně pro první (případně druhou) dávku a Vašem věku. Nemusíte nic hlídat, z rezervačního systému Vám na číslo, které jste uvedli při registraci, přijde upozornění formou SMS.

Obecné informace pro očkované proti COVID-19

Očkování je jedním z nejúčinnějších prostředků k omezení vzniku a šíření nákazy v populaci. V minulosti se díky rozsáhlým očkovacím kampaním podařilo řadu infekčních onemocnění významně potlačit nebo zcela zlikvidovat (např. pravé neštovice, přenosná dětská obrna). To by bylo možné i v případě onemocnění COVID-19. Čím vyšší je procento očkované populace, tím nižší je počet osob, které se mohou nakazit a onemocnění šířit dál. Očkování je aktuálně nejvhodnější možností, jak současnou epidemii onemocnění COVID-19 zastavit a vrátit se k běžnému životu před pandemií bez plošných opatření. Očkováním proti onemocnění COVID-19 totiž ochráníte před nákazou nejen sebe, svoji rodinu, ale i své okolí.

Před očkováním

  • Na očkovací místo se dostavte včas ve vámi zvoleném termínu, přijdete-li v jiný termín, nebudete očkován/a.
  • S sebou si vezměte průkaz totožnosti (občanský průkaz, pas), průkaz pojištěnce.
  • Dále si s sebou vezměte vyplněný dotazník před očkováním. Tento dotazník můžete vyplnit i na očkovacím místě. Jeho vyplněním doma však urychlíte proces očkování a omezíte dobu strávenou v očkovacím centru. Pozor, dotazník je potřeba vyplnit i před druhým očkováním.

Jak se k nám dostanete

Budova očkovacího centra je na adrese Pohraniční 1288/1, 405 02 Děčín II viz mapa. Souřadnice GPS 50.7791164N, 14.2153222E

Přístup do očkovacího centra zadním vchodem ze Zámeckého náměstí.
Pro klienty přijíždějícími autem je k dispozici zdarma vyhrazené parkoviště. Souřadnice GPS 50.7785550N, 14.2155986E. Pro parkování bude vyčleněna ul. Fügnerova v úseku od ul. 2. polské armády po začátek ulice U Plovárny. Řidiče prosíme o kázeň a shovívavost. Respektujte prosím dopravní značení.
Pro cestující autobusovou dopravou jsou v blízkosti zastávky Děčín - Myslbekova a Děčín - Zámecký rybník. Zastávky využívá jak MHD tak autobusy Dopravní společnosti Ústeckého kraje.
Pro cestující vlakem je nejbližší železniční stanice Děčín - východní nádraží.
Vstup ze Zámeckého náměstí je bezbariérový. Klíč od toalet pro vozíčkáře Vám poskytnou pracovníci očkovacího centra na informacích.

Jak se chovat na očkovacím místě?

  • Dodržujte pokyny personálu.
  • Po celou dobu pobytu na očkovacím místě mějte zakrytá ústa a nos předepsanou ochranou dýchacích cest.
  • Kdykoli je to možné, dezinfikujte si ruce.
  • Při dotazování zdravotníka na Váš zdravotní stav odpovídejte pravdivě.

Co mám dělat po očkování?

  • V den očkování i následující den je vhodné dodržovat klidový režim.
  • Po první dávce ještě není Vaše ochrana dostatečná a můžete se stále nakazit. Dodržujte proto všechna opatření k zabránění Vaši nákazy (roušky, rozestupy, pravidelné mytí a dezinfekce rukou).
  • Na druhou dávku očkování se dostavte v den i přesný čas, který Vám byl přidělen. Je potřeba znovu vyplnit dotazník, jako při prvním očkování.

Jaké jsou nežádoucí reakce po očkování?

  • Po očkování se u Vás může projevit bolest, zarudnutí nebo otok v místě injekce, únava, bolest hlavy, bolest svalů či kloubů a méně často i zvětšení mízních uzlin, nevolnost, třesavka, zvýšená teplota nebo zimnice. Příznaky obvykle do několika dní samy odezní bez nutnosti léčby.
  • Tyto reakce jsou však zcela běžné a mohou se vyskytovat i po jiných očkováních. Závažné reakce po očkování jsou velmi vzácné.
  • Je důležité si uvědomit, že tyto dočasné reakce sice mohou být nepříjemné, avšak samotná nemoc COVID-19 může Vaše zdraví významně poškodit a to nejenom případným závažným průběhem, ale i možnými dlouhodobými následky.
  • V případě, že zmíněné příznaky přetrvávají déle jak tři dny, dochází k jejich zhoršení či se projeví jiné příznaky, kontaktujte svého praktického lékaře a informujte ho o své situaci.

(Zdroj: www.kzcr.eu/cz/dc/)

Certifikát o provedeném očkování

Očkovací místa po aplikaci druhé dávky vydávají lidem certifikát o provedeném očkování. Očkovací místo má povinnost přímo na místě certifikát vydat pouze, pokud o to klient (očkovaná osoba) požádá.

Vydání certifikátu přímo na místě není nezbytné, protože certifikát je Vám poslán emailem, který jste při registraci na očkování zadávali. Certifikát samotný je ale chráněn heslem, to Vám přijde zvlášť v SMS. Pokud si certifikát v mailu omylem smažete, kontaktujte očkovací místo, kde Vás očkovali a oni Vám certifikát opětovně zašlou. Jestliže Vám nepřijde SMS s heslem, tak také kontaktujte očkovací místo, ať vám certifikát pošlou ještě jednou. Nezapomeňte s pracovníkem na očkovacím místě překontrolovat, že máte správně zadaný email i telefonní číslo.

Aplikace Tečka
Nyní na Google Play Download on the App Store

O certifikát lze požádat také online na Očkovacím portálu občana. Žádat na něm budete pomocí rodného čísla a čísla občanského průkazu, po jejich zadání vám přijde přihlašovací SMS. Přihlásit do něj se lze také pomocí e-Identity. Podrobné informace, vzory certifikátů a další najdete na portálu covid.gov.cz.

te%C4%8DkaDalší způsob, jak získat certifikát je využít aplikaci Tečka pro chytré mobilní telefony. Tečka je oficiální národní aplikací vydanou ministerstvem zdravotnictví. Po přihlášení v ní můžete zobrazit nejen certifikát o očkování, ale také potvrzení o prodělaném onemocnění nebo testu. Zobrazuje jak textové údaje tak QR kód. Do aplikace lze přidat i další osoby (například děti, nebo seniory). Aplikaci Tečka stahujte do svých mobilů na oficiálních aplikačních obchodech Google Play pro Android a AppStore pro iPhone.

Co mám dělat když...

... se nemohu dostavit na očkování ve stanoveném termínu?

Pokud s předstihem víte, že se na termín nebudete moci dostavit, napište tuto skutečnost na e-mail marcela.valentova@kzcr.eu. Pokud nemáte e-mail k dispozici, nebo jde o změnu na poslední chvíli, napište v pracovní dny od 8 - 15 hodin SMS na telefonní číslo 705 693 467. SMS zpráva musí obsahovat jméno, ID rezervace, termín změny a důvod změny, bez těchto údajů nebude požadavek vyřešen. Pracovník očkovacího centra Vás posléze zkontaktuje a domluvíte se na náhradním termínu. Na toto číslo nevolejte, slouží pouze pro změnu termínu, neslouží jako informační!

... mám termín očkování, ale onemocněl/a jsem?

Z důvodu onemocnění Covid- 19 zrušte svoji registraci v rezervačním systému očkování a po uplynutí ochranné lhůty 180 dnů od pozitivního testu se znovu zaregistrujte a přijde Vám PIN k výběru nového termínu.

Z důvodu jiného onemocnění nebo jiného očkování (mezi očkováním a užitím poslední dávky antibiotik musí uběhnout min. 14 dní) – zrušte rezervaci daného vybraného termínu v systému a vyčkejte na novou SMS k výběru data a času k očkování.

... mám termín pro druhé očkování, ale není uveden čas. V kolik hodin mám přijít?

Pokud Vám nebyl přidělen konkrétní čas, dostavte se na druhý termín ve stejný čas jako při prvním očkování.

Často kladené dotazy

Mohu se k očkování registrovat přímo na místě?

Registraci na místě lze provést, ale prodlužuje to proces očkování a snižuje to kapacitu očkovacího centra. Přednost mají registrovaní zájemci. Proto vždy doporučujeme provést registraci předem.

Jak se mají registrovat osoby, které nemají počítač nebo přístup k internetu?

Pokud nemůže pomoci někdo z rodiny nebo jiná blízká osoba, mohou se takoví klienti obrátit na obecní úřad, neziskovou organizaci pomáhající seniorům, po předchozí domluvě lékárnu či zavolejte na linku 1221. Obrátit se mohou také na krajskou linku pro seniory 800 876 011 v době od 9 do 15 hodin.

Mohu před očkováním jíst a pít?

Ano, před očkováním není potřeba jídlo a pití omezovat. Naopak, je dobrá si s sebou vzít něco k pití, pro případ, že by se Vám při čekání udělalo nevolno.

Mohu si vybrat, jakou vakcínou budu očkován/a?

Při registraci na třetí posilující dávku si lze vybrat. Centrálním řídícím týmem je doporučené očkování vakcínou Spikevax/Modernou i pro lidi očkované Vaxzevria/Astra Zeneca či Janssen/Johnson & Johnson.

Mohu být očkován/a pokud jsem měl/a pozitivní test na Covid 19?

Ano, v případě, že mezi datem pozitivního testu a očkováním uplynulo nejméně 180 dnů.

Uvedený obsah na těchto stránkách je souhrn informací z oficiálních státních portálů, z webu Krajské zdravotní a. s. a z pokynů pracovníků očkovacího centra. Našli jste chybu v obsahu nebo Vám chybí nějaká informace? Napište nám na e-mail info@cvutdecin.cz.

Naposledy upraveno 20. ledna 2022