Očkovací centrum Děčín

Než se k nám vydáte

Před samotným očkováním je potřeba provést registraci na registrace.mzcr.cz a následně rezervaci termínu na rezervace.mzcr.cz. Jde o samostatné webové stránky Ministerstva zdravotnictví.

Bez registrace a rezervovaného termínu nemá smysl do očkovacího centra chodit. Prosíme zájemce o očkování, aby se nejdříve seznámili s celým procesem, než se k nám vydají.
Pro urychlení procesu očkování doporučujeme přijít už s vyplněným dotazníkem. Pozor, dotazník je potřeba vyplnit i před druhým očkováním! Pokud nemáte možnost si ho vytisknout a vyplnit doma, nevadí, lze ho získat a vyplnit samozřejmě i přímo na místě. Vytváří se tím ale zbytečné fronty.

Postup registrace

Prvním krokem k očkování je registrace v Centrálním registračním systému registrace.mzcr.cz.

  • zadejte telefonní číslo (Vaše nebo Vašeho pomocníka), na které Vám bude zaslán vstupní ověřovací PIN kód
  • vyplňte Vaše základní údaje (jméno a příjmení, rodné číslo, kontaktní údaje apod.)
  • ze seznamu si vyberete preferované očkovací místo (kde se budete chtít nechat očkovat)
  • důležité je označit kategorii, do které patříte (věk/profesní příslušnost)
  • pracovník ve školství navíc zadá přístupový kód, který obdržel ve škole
  • pokud bude dle vyplněných údajů vyhodnocena Vaše registrace jako platná, obdržíte na obrazovce potvrzení platné registrace (systém neodesílá potvrzení e-mailem)

Na registraci mají nárok osoby starší 70 let a osoby s chronickým onemocněním, pracovníci kritické infrastruktury a nově osoby starší 16 let.

Postup rezervace

Jakmile jsou na Vámi vybraném očkovacím místě dostupné očkovací látky, následuje druhý krok. Na číslo uvedené při registraci obdržíte SMS s PIN2 a máte 72 hodin na provedení rezervace termínu.

  • na webu rezervace.mzcr.cz zadáte číslo pojištěnce (=rodné číslo) a PIN2
  • následně si zvolíte datum a čas očkování na místě, které jste si při registraci vybral/a
  • termín druhé dávky se vytvoří automaticky
  • pokud potřebujete změnit očkovací místo, musíte provést novou registraci

Pokud z jakéhokoli důvodu neprovedete rezervaci do 72 hodin, jste vrácen/a zpět do registrace a čekáte na novou SMS s výzvou z očkovacího místa. Vrácen/a do registrace můžete být maximálně 3×, poté vaše registrace zaniká.

Změnu termínu či jakékoli další změny je možné provést na telefonním čísle 603 392 217, která je k dispozici každý den od 8 do 17 hodin.

KRAJSKÁ LINKA PRO SENIORY 800 876 011

Na tomto telefonním čísle naleznete pomoc při registraci a rezervaci termínu na očkování proti COVID-19 a odpovědi na otázky týkající se tohoto očkování.
Provozní doba pondělí - pátek 9:00 - 15:00

Můžete také využít celostátní linku 1221, která je k dispozici každý den od 8 do 19 hodin.

Před očkováním

Důležité telefony
Informační linka očkovacího místa 705 693 467 Krajská linka pro seniory 800 876 011 Změna rezervovaného termínu pouze SMS 603 392 217
  • Na očkovací místo se dostavte včas ve vámi zvoleném termínu, přijdete-li v jiný termín, nebudete očkován/a.
  • S sebou si vezměte průkaz totožnosti (občanský průkaz, pas), průkaz pojištěnce a v případě pracovníka ve školství, dětské skupině či ZDVOP potvrzení od zaměstnavatele. V případě chronicky nemocného pacienta také lékařskou zprávu. Bez této zprávy nebude pacientovi očkování v očkovacím místě umožněno.
  • Dále si s sebou vezměte vyplněný dotazník před očkováním. Tento dotazník můžete vyplnit i na očkovacím místě. Jeho vyplněním doma však urychlíte proces očkování a omezíte dobu strávenou v očkovacím centru. Pozor, dotazník je potřeba vyplnit i řed druhým očkováním.

Až se k nám vydáte

Jak očkování probíhá?

  • Nechoďte zbytečně brzy před svým termínem, zbytečně se tím vytváří fronta.
  • Na očkovacím místě dodržujte pokyny personálu a mějte stále nasazenou předepsanou ochranu dýchacích cest.
  • Před samotným očkováním budete vyšetřeni zdravotníkem, který Vám položí pár otázek týkajících se Vašeho zdravotního stavu a případných alergií.
  • Očkování se aplikuje do svalu v oblasti ramene.
  • Po očkování musíte 15 minut počkat v čekárně pro případ, že by se Vám udělalo nevolno.
  • Pokud se Vám ještě na očkovacím místě udělá nevolno, informujte okamžitě personál.
  • Je potřeba podstoupit druhou dávku očkování, aby Vaše ochrana byla co nejvyšší. Informace jsou k dispozici na Vaší kartičce o očkování.
  • Jak celý proces vypadá se můžete předem podívat na videu:

Druhá dávka očkování

  • Po aplikaci první dávky dostanete kartičku s termínem druhé dávky.
  • Pokud není na kartičce uvedeno jinak, dostavte se ve stejný čas, jako při první dávce.
  • I před aplikací druhé dávky je potřeba vyplnit dotazník před očkováním (doporučujeme vyplnit předem).

Od 1. 4. 2021 je nařízeno posunutí termínu 2. dávek takto:

  • Comirnaty - Pfizer (původně 21. dní) – 38 až 42 dní
  • Moderna (původně 28 dní) – 38 až 42 dní
  • Vaxzevria - Astra Zeneca (původně 28 až 42 dní) – 84 až 91 dní

Doprovod

Pokud přicházíte na očkovací místo jako doprovod, doveďte očkovanou osobu na informace, kde se jí ujme personál očkovacího centra. Poté musíte očkovací místo opustit a na očkovanou osobu počkat venku. Uvnitř očkovacího centra není možné čekat, aby se zabránilo zvýšené koncentraci osob v uzavřeném prostoru.

Jak se k nám dostanete

Budova očkovacího centra je na adrese Pohraniční 1288/1, 405 02 Děčín II viz mapa. Souřadnice GPS 50.7791164N, 14.2153222E

Přístup do očkovacího centra pouze zadním vchodem ze Zámeckého náměstí. Hlavním vchodem není možné do centra přijít ani odejít.
Pro klienty přijíždějícími autem je k dispozici zdarma vyhrazené parkoviště. Souřadnice GPS 50.7785550N, 14.2155986E. Pro parkování bude vyčleněna ul. Fügnerova v úseku od ul. 2. polské armády po začátek ulice U Plovárny. Řidiče prosíme o kázeň a shovívavost. Respektujte prosím dopravní značení.
Pro cestující autobusovou dopravou jsou v blízkosti zastávky Děčín - Myslbekova a Děčín - Zámecký rybník. Zastávky využívá jak MHD tak autobusy Dopravní společnosti Ústeckého kraje.
Pro cestující vlakem je nejbližší železniční stanice Děčín - východní nádraží.
SENIOR TAXI Služba určená výhradně pro seniory z Děčína, kteří nemají možnost vlastního doprovodu a sami se nejsou schopni dopravit na očkování. Přepraví bez problémů i osoby s omezenou schopností pohybu, ať už s holemi, chodítkem nebo vozíčkáře. Rezervovat dopravu si můžete elektronicky na www.mmdecin.cz/taxi nebo telefonicky na čísle 777 743 428 (denně od 8 do 17 hodin).
Vstup ze Zámeckého náměstí je bezbariérový. Klíč od toalet pro vozíčkáře Vám poskytnou pracovníci očkovacího centra na informacích.

Čím očkujeme

Všechny očkovací látky dostupné v ČR jsou vysoce účinné, bezpečné a zajišťují požadovanou ochranu před onemocněním covid-19. Zájemcům o očkování je aplikována očkovací látka aktuálně dostupná na jimi vybraném očkovacím místě. Konkrétní vakcínu si není možné vybrat.

V současné době jsou na našem očkovacím místě k dispocici pouze vakcíny Comirnaty (Pfizer/BioNTech) a Moderna.

  • AstraZeneca (nově uváděná pod názvem Vaxzevria) je očkovací látka proti onemocnění covid-19 od stejnojmenné britsko-švédské farmaceutické společnosti založená na tzv. vektorové technologii.
  • COMIRNATY je očkovací látka proti onemocnění covid-19 od americko-německé firmy Pfizer/BioNTech založená na technologii mRNA.
  • MODERNA je očkovací látka proti onemocnění covid-19 od stejnojmenné americké biotechnologické společnosti založená na technologii mRNA. Detailní informace o jednotlivých vakcínách si můžete přečíst v přiložených letácích.

Astra Zeneca Pfizer Moderna

Certifikát o provedeném očkování

Očkovací místa po aplikaci druhé dávky vydávají lidem certifikát o provedeném očkování. Očkovací místo má povinnost přímo na místě certifikát vydat pouze, pokud o to klient (očkovaná osoba) požádá.

Vydání certifikátu přímo na místě není nezbytné, protože certifikát je Vám poslán emailem, který jste při registraci na očkování zadávali. Certifikát samotný je ale chráněn heslem, to Vám přijde zvlášť v SMS. Pokud si certifikát v mailu omylem smažete, kontaktujte očkovací místo, kde Vás očkovali a oni Vám certifikát opětovně zašlou. Jestliže Vám nepřijde SMS s heslem, tak také kontaktujte očkovací místo, ať vám certifikát pošlou ještě jednou. Nezapomeňte s pracovníkem na očkovacím místě překontrolovat, že máte správně zadaný email i telefonní číslo.

O certifikát lze požádat také online na Očkovacím portálu občana. Žádat na něm budete pomocí rodného čísla a čísla občanského průkazu, po jejich zadání vám přijde přihlašovací SMS. Přihlásit do něj se lze také pomocí e-Identity. Podrobné informace, vzory certifikátů a další najdete na portálu covid.gov.cz.

Obecné informace pro očkované proti COVID-19

Očkování je jedním z nejúčinnějších prostředků k omezení vzniku a šíření nákazy v populaci. V minulosti se díky rozsáhlým očkovacím kampaním podařilo řadu infekčních onemocnění významně potlačit nebo zcela zlikvidovat (např. pravé neštovice, přenosná dětská obrna). To by bylo možné i v případě onemocnění COVID-19. Čím vyšší je procento očkované populace, tím nižší je počet osob, které se mohou nakazit a onemocnění šířit dál. Očkování je aktuálně nejvhodnější možností, jak současnou epidemii onemocnění COVID-19 zastavit a vrátit se k běžnému životu před pandemií bez plošných opatření. Očkováním proti onemocnění COVID-19 totiž ochráníte před nákazou nejen sebe, svoji rodinu, ale i své okolí.

Jak se chovat na očkovacím místě?

  • Dodržujte pokyny personálu.
  • Po celou dobu pobytu na očkovacím místě mějte zakrytá ústa a nos předepsanou ochranou dýchacích cest.
  • Kdykoli je to možné, dezinfikujte si ruce.
  • Při dotazování zdravotníka na Váš zdravotní stav odpovídejte pravdivě.

Co mám dělat po očkování?

  • V den očkování i následující den je vhodné dodržovat klidový režim.
  • Po první dávce ještě není Vaše ochrana dostatečná a můžete se stále nakazit. Dodržujte proto všechna opatření k zabránění Vaši nákazy (roušky, rozestupy, pravidelné mytí a dezinfekce rukou).
  • Na druhou dávku očkování se dostavte v den i přesný čas, který Vám byl přidělen. Je potřeba znovu vyplnit dotazník, jako při prvním očkování.

Jaké jsou nežádoucí reakce po očkování?

  • Po očkování se u Vás může projevit bolest, zarudnutí nebo otok v místě injekce, únava, bolest hlavy, bolest svalů či kloubů a méně často i zvětšení mízních uzlin, nevolnost, třesavka, zvýšená teplota nebo zimnice. Příznaky obvykle do několika dní samy odezní bez nutnosti léčby.
  • Tyto reakce jsou však zcela běžné a mohou se vyskytovat i po jiných očkováních. Závažné reakce po očkování jsou velmi vzácné.
  • Je důležité si uvědomit, že tyto dočasné reakce sice mohou být nepříjemné, avšak samotná nemoc COVID-19 může Vaše zdraví významně poškodit a to nejenom případným závažným průběhem, ale i možnými dlouhodobými následky.
  • V případě, že zmíněné příznaky přetrvávají déle jak tři dny, dochází k jejich zhoršení či se projeví jiné příznaky, kontaktujte svého praktického lékaře a informujte ho o své situaci.

(Zdroj: www.kzcr.eu/cz/dc/)

Co mám dělat když...

... se nemohu dostavit na očkování ve stanoveném termínu?

Pokud s předstihem víte, že se na termín nebudete moci dostavit, napište tuto skutečnost na e-mail martina.kronavetrova@kzcr.eu. Pokud nemáte e-mail k dispozici, nebo jde o změnu na poslední chvíli, napište SMS na telefonní číslo 603 392 217. SMS zpráva musí obsahovat jméno, ID rezervace, termín změny a důvod změny. Pracovník očkovacího centra Vás posléze zkontaktuje a domluvíte se na náhradním termínu. Na toto číslo nevolejte, slouží pouze pro změnu termínu, neslouží jako informační!

... mám termín očkování, ale onemocněl/a jsem?

Z důvodu onemocnění Covid- 19 zrušte svoji registraci v rezervačním systému očkování a po uplynutí ochranné lhůty 90 dnů od pozitivního testu se znovu zaregistrujte a přijde Vám PIN k výběru nového termínu.

Z důvodu jiného onemocnění nebo jiného očkování (mezi očkováním a užitím poslední dávky antibiotik musí uběhnout min. 14 dní) – zrušte rezervaci daného vybraného termínu v systému a vyčkejte na novou SMS k výběru data a času k očkování.

... jsem pedagog a chci získat kód pro registraci?

Informace o postupu k získání unikátního kódu pro pedagogy Vám poskytne ředitel Vaší organizace.

... mám termín pro druhé očkování, ale není uveden čas. V kolik hodin mám přijít?

Pokud Vám nebyl přidělen konkrétní čas, dostavte se na druhý termín ve stejný čas jako při prvním očkování.

Často kladené dotazy

Provozní doba
Po - Ne 8:00 - 16:00
Kontakt
Koordinátorka OC
Mgr. Danuše Tomášková
hlavní sestra
Mohu se k očkování registrovat přímo na místě?

Ne, očkovací místa slouží pouze k očkování již registrovaných klientů.

Jak se mají registrovat osoby, které nemají počítač nebo přístup k internetu?

Pokud nemůže pomoci někdo z rodiny nebo jiná blízká osoba, mohou se takoví klienti obrátit na obecní úřad, neziskovou organizaci pomáhající seniorům, po předchozí domluvě lékarnu či zavolejt na linku 1221. Obrátit se mohou také na krajskou linku pro seniory 800 876 011 v době od 9 do 15 hodin.

Mohu před očkováním jíst a pít?

Ano, před očkováním není potřeba jídlo a pití omezovat. Naopak, je dobrá si s sebou vzít něco k pití, pro případ, že by se Vám při čekání udělalo nevolno.

Proč budujete velkokapacitní očkovací místo, když je nedostatek vakcín? Není to vyhazování peněz?

Stávající očkovací místo v Děčínské nemocnicni nemělo odpovídající parametry pro očkování. Proto je připraveno k provozu nové místo v budově ČVUT. Je zde více místa, možnost parkovaní, lepší dostupnost pěšky, autobusem i vlakem. Jakmile bude k dispozici dostatek vakcín, může navýšit svoji kapacitu na 500 očkovaných denně, což by na stávajícím místě nebylo možné. Rozhodně nejde o plýtvání penězi, díky dohodě mezi ČVUT v Praze (majitel budovy) a Krajskou zdravotní je prostor poskytnut za symbolickou 1,- Kč. Účtovány budou pouze režijní náklady za spotřebovanou elektřinu, vodu a za úklid.

Mohu si vybrat, jakou vakcínou budu očkován/a?

To bohužel nelze.

Mohu být očkován/a pokud jsem měl/a pozitivní test na Covid 19?

Ano, v případě, že mezi datem pozitivního testu a očkováním uplynulo nejméně 90 dnů.

Lidé, kteří se registrovali až po mně už jsou naočkovaní a mně stále termín nepřišel, jak je to možné?

Řazení k očkování v samotném Centrálním rezervačním systému probíhá vždy podle věku, a to ve všech skupinách, které jsou v daném okamžiku prioritně očkovány. Datum a hodina registrace nemá vliv na výsledné pořadí očkování! Nejvyšší prioritu má vždy věk, a to s ohledem na vyšší riziko těžkého průběhu onemocnění covid-19, i s ohledem na to, že s věkem přibývá počet různých onemocnění.

Proč nejsou na chodbě židle, aby si čekající doprovod mohl sednout?

Doprovod by neměl do budovy vůbec vcházet, aby nedocházelo k hromadění osob v uzavřeném prostoru. Hned u vchodu se klientů ujme personál. Smyslem očkování je zlepšit epidemickou situaci, nikoliv vytvořit místo hromadného promořování. Doprovod může počkat v autě nebo před budovou.

Ke stažení

Dotazník před očkováním Očkování obecně Informace pro očkované Očkování osob 70+ Očkování chronicky nemocných pacientů Vakcína AstraZeneca Vakcína Comirnaty Vakcína Moderna

Budova ČVUT - zadní vchod Vstup do očkovacího centra Mapa - parkovaní - vchod Očkovací centrum z parkoviště Plán očkovacího centra. Celým procesem Vás provede vyškolený personál. Průchod sálem je jednosměrný s odděleným vstupem a výstupem. Proto není možné využít hlavním vchod. Pohled na očkovací místo. Po aplikaci vakcíny je nutné vyčkat 15 minut pod dohledem lékaře. Pro očkované klienty jsou proto k dispozici místa k sezení. Vstup do očkovacího místa A (celkem jsou na sále k dispozici 3 očkovací místa) Vstup do očkovacího místa B (celkem jsou na sále k dispozici 3 očkovací místa)

Uvedený obsah na těchto stránkách je souhrn informací z oficiálních státních portálů, z webu Krajské zdravotní a. s. a z pokynů pracovníků očkovacího centra. Našli jste chybu v obsahu nebo Vám chybí nějaká informace? Napište nám na e-mail info@cvutdecin.cz.

Naposledy upraveno 8. června 2021